Ragga på soptippen!

Hela förmiddagen gick åt att bära kvistar till kärran och åka fram och tillbaka till soptippen. Min man hade klippt en massa träd och buskar och kvisthögen var alldeles gigantiskt stor (ibland undrar man varför man bor i ett hus, jag är egentligen en jättetypisk lägenhets människa). Vilket jävla jobb det var! Hör inte till vanligheterna att se mig i fysiskt arbete så det är väl bra att det ens sker någon gång (Arbeit macht frei). Jag började hela uppdraget med att ramla i trappan till ytterdörren och nästan bryta ankeln och vrålade jättehögt medans jag ramlade. Till och med grannen som hatar oss skrattade för en gångs skull när han hörde mitt vrål. Han liknar by the way Josef Fritzl, undrar om dottern är inlåst i källaren?
 
Det var ett jättetungt arbete att bära kvistar, blev helt genomsvett och yr i huvudet. Ändå relativt trevligt att jobba med kroppen när man samtidigt kan lyssna på bra musik med hörlurarna. Tur att det nästan alltid finns någon musik som passar till mitt humör och min sinnesstämning. Idag har jag varit på Veronicas, t.A.T.u och Evanescence humör, passade jättebra som "kvistmusik" tycker jag. Annars är jag rätt så galen i Haloo Helsinki just nu, tur att jag har kusiner som har bra musiksmak (nästan lika bra som jag själv) så jag hänger med via Spotify även när det gäller finsk musik. För några år sedan blev jag extremt ljudkänslig och kunde inte lyssna på någon annan musik än klassisk musik på ett helt år, fy vad trist och tråkigt det var! Jag är fortfarande ganska ljud- och ljuskänslig men när man lyssnar på musik med hörlurarna stänger man samtidigt ut alla andra ljuden vilket är en fördel.
 
Det var världens folksamling på soptippen! Det är tydligen dit man ska åka om man vill träffa lite folk! Vi människor är så otroligt intressanta flockdjur. Nästan alla gör precis samma saker ungefär samtidigt av någon kuslig anledning. Efter att folk slängt prylar på soptippen så åker dom till ett byggvaruhus och handlar massvis med nya prylar och ekorrhjulet fortsätter bara att rulla - the show must go on! 
 
Det går säkert även att ragga där om man nu råkar vara singel och känner sig nästan desperat eftersom man är supersugen på att hitta en egen sommarälskling. Jättentressant att även se vad folk slänger för prylar och grejer. Om man är på soptippen i ett raggningssyfte så kan man passa på att kolla vad personen som man vill ragga upp slänger för förpackningar och burkar. Då får man ju reda på vad personen har för konsumtionsvanor, vad personer stoppar i sig i mat- och dryckesvägnar och om personen eventuellt kan vara just den rätta med ett stort R!
 
Om du själv är en halvfläskig blekfet soffpotatis så fattar du säkert tycke för någon som verkar leva på snabbmat, chips och läsk och slänger hundratals pizzakartonger och ölburkar som hen handlat i Tyskland! Om du däremot är ett hälso- och träningsfreak så föredrar du förmodligen en annan träningsnarkoman som mestadels verkar leva på quinoa, kyckling, mineralvatten och sportdrycker. Om du i stället råkar vara en vinkännare och vill hitta din egen själsfrände så ska du placera dig vid glasåtervinningen och studera vad folk slänger för vinflaskor. När du till slut ser någon som slänger en massa kvalitetsvins flaskor så har du hittat din rätta själsfrände! Gå till action direkt utan att tveka! Bry dig inte om personen är av fel kön enligt dina sexuella preferenser eller om personen har med sig sin sambo och sitt lilla barn - det är ju ni två som är äkta vinkännare och det är ju bara det som räknas! Ni två kommer att ha en helt underbart ljus framtid framför er!
 
Man kan även hålla koll vad folk slänger för större prylar och grejer. Om du har ett stort trygghetsbehov och vill hitta någon som förmodligen har ett jobb och en stabil ekonomi  så kan du se personens ungefärliga ekonomiska standard utifrån vad personen slänger för grejer. Om en person slänger relativt fräscha grejer som fortfarande ser helt användbara ut så måste personen i fråga har ganska gott om pengar. Om du till exempel ser en snubbe som slänger madrasser, täcken och kudden som ser fräschare ut än dom som du själv har hemma så kan du vara nästan bergsäker på att personen i fråga har ganska gott om pengar! Om du är intellektuellt lagt så kan du hålla dig till pappersåtervinningen för att hitta en lämplig partner. Skit i alla som verkar läsa på Aftonbladet, Expressen och Se och Hör! Vänta tålmodigt tills det dyker upp en person som verkar läsa intellektuella tidningar i stället! Var inte alltför blyg när den rätta dyker upp - ni två är ju ämnade för varann - det är väldigt sällan som två intellektuella personer råkar träffa varandra i denna värld som mestadels domineras av åsnor och enfaldiga.
 
Om du är halvalkoholiserad ska du ställa dig bredvid vinkännaren vid glasåtervinningen. När du ser en person som slänger massvis med Absolut Vodka, Jelzin och Koskenkorva flaskor har du hittat ditt tvillingsjäl! Kärleken vinner alltid! Ha även lite koll på kartongåtervinningen för säkerhets skull, det kan ju dyka upp någon som slänger massvis med Jelzin bag-in-boxar inhandlade i självaste Tyskland! Om du i stället är lite perverst lagt så försök ha ett allmänt bra koll på hela soptippen (kräver en bra koncentrationsförmåga och simultankapacitet). Om du har tur så kanske det dyker upp någon som slänger gamla trasiga dildos, piskor och liknande till slut! Släng dig i halsen på honom/ henne direkt - ni två är DEFINITIVT ämnade för varandra! Kärleken vinner även där!
 
Vad synd att jag själv aldrig raggade på soptippen när jag var singel! Ni som är singlar - sätt i gång snarast möjligt! Planera bara din egen strategi och check lista i förväg! Soptippen rules - den bästa raggningsplatsen ever!
 
Lycka till med raggningen! Tappa inte hoppet - den rätta finns alldeles säkert på soptippen!

Kommentera inlägget här :