Informativa nyheter och filmtips

Eftersom det inte händer så mycket i mitt liv just nu, jag jobbar bara halvtid och träffas inte så mycket folk för övrigt eftersom jag behöver vila och lugn och ro för att tillfriskna, så tänkte jag i stället ta upp några nyheter. Man har ju tid att följa vad som händer ute i världen när man är hemma så mycket som jag. Jag tycker att det är otroligt viktigt att följa vad som händer omvärlden i allmänhet, i synnerhet under valtider som dessa! Själv har jag läst "Se och Hör" väldigt flitigt varje vecka den senaste tiden eftersom jag är så kunskapstörstig och intellektuellt lagt.
 
Jag läste en artikel i Aftonbladet om två afrikanska män som bodde i Kamerun . De hade beställt varsin drink i baren och båda två gillade tydligen Baileys och beställde därför var sin Baileys - helt ovetande om vad det hela skulle leda till. De två männen blev arresterade av polisen eftersom de hade beställt "så bögiga drinkar" som bara kvinnor fick dricka. Enligt domaren fanns det ingen tvekan om saken att de två männen var bögar. Detta kunde bekräftas utifrån deras klädsel, deras uppenbart bögiga beteende och i synnerhet av att de hade beställt "kvinnliga" drinkar. De fick fem års fängelse båda två eftersom det är olagligt att vara homosexuell i Kamerun. Dom har nu frisläppts i förtid  vilket i och för sig var en positiv och jätterolig nyhet :)
 
Jag själv började gapskratta innan jag ens hade läst klart hela artikeln och tårarna bara sprutade ur ögonen på mig. Jag tyckte att det hela var så totally absurd och helt otroligt att sådant här ens förekommer! Hur kan man bedöma en människas sexuella läggning utifrån vad hen beställer för drink? Eller är jag kanske helt omedveten om "dom hemliga bögiga koderna och signalerna" - när man ser en man som dricker en Baileys på en bar, är det kanske hans sätt att visa till alla dom andra bögarna att det är helt fritt fram och komma till honom och börja ragga honom! Hahaha, jag tror inte ett dugg på detta! Tycker bara att det är jävligt sjukt att homosexualitet ska vara olagligt i vissa länder.
 
Jag har inga andra nyheter att komma med idag, jag tycker att jag fick med det viktigaste av det som hänt under veckan! Dags för lite film tips nu i stället:
 
Roligaste och knäppaste filmen jag sett på aslänge, jävlar vad jag skrattade när jag såg den, trodde att jag skulle pissa på mig och jag kan tala om att det var inte långtifrån! Jag föreslår att ni som har fött barn sätter på er en dambinda även om ni inte mensar i förebyggande syfte för att undvika kissfläckar i trosorna!
 
Filmen heter Bad Grandpa och är rolig som fan! Sätt på filmen om ni känner er lite deppiga, håglösa och har tappat både orken och livslusten. Filmen hjälper garanterat - den bästa tänkbara antidepressiva medicinen på marknaden just nu :D Rekommenderas varmt och hjärtligt <3
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :