Potatisar i slidan

Jag har gjort avslappningsövningar och lite meditation nu på eftermiddagen. Det finns en massa bra sådana på You Tube, det är bara att välja och vraka! Idag valde jag en engelsk sömnhypnos, somnade en liten stund och blev väldigt avslappnad och dessutom pigg efteråt vilket var meningen. Jag är skittrött mitt på dagen, speedad och upp i varv men samtidigt skittrött och utmattad, därför har jag börjat med dessa avslappningsövningar. Avslappningsövningar och meditation är nog jättebra för oss alla i dagens stressiga informationssamhälle där man ständigt är uppkopplad och bombarderas av information som aldrig verkar ta slut.
 
Just nu lyssnar jag på helt underbar musik, Savoir Adores "Empire of Light", jag bara älskar låten och även videon, gillar ljuset och naturen i videon, gillar även tjejens lugg (blev jättesugen att klippa en lugg när jag kollade på videon): https://www.youtube.com/watch?v=ZGDY5QbyM7U . Min andra favorit just nu är Carousel, älskar just den här låten: https://www.youtube.com/watch?v=xGqQbeC5ccQ .
 
Lite omvärldsbevakning igen! Jag läste en intressant nyhet om en 22 årig colombiansk tjej som hade sökt sig till en gynmottagning med ett relativt ovanligt ärende. Potatisen som var instoppad inuti kvinnans vagina hade börjat gro där inne och orsakade bland annat smärtor och obehag för den unga kvinnan. Varför hade hon stoppat en potatis in i sin slida då? Naturligtvis för att förhindra en eventuell graviditet, detta fenomenala banbrytande tips hade hon fått från sin egen mor! Hahaha, tur att det gick bra för tjejen :) Slutsatsen av denna solskenshistoria till alla mina unga läsare - använd kondomer, inte potatisar - förhållandena inne i slidan är tyvärr optimala för potatisodlingar ;) Jag läste artikeln först på finska och har hittat artikeln även på engelska, här har ni en länk om ni vill fördjupa er i ämnet:
http://quemas.mamaslatinas.com/love_sex/130391/potato_inserted_as_contraceptive_grew .
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :