Hundskit precis överallt!


Jag gjorde precis en härlig promenad med dottern och hunden. Vad jag reagerade på var att det fanns hundbajskorvar precis överallt nu när snön har smält. Det verkar som att en del skiter i att plocka upp efter sig när det finns snö som täcker bajskorvarna... Jag brukar inte irritera mig så mycket på saker och ting eftersom det bara tar energi och ger negativa tankar men detta irriterar mig jävligt mycket! Var skitnära att trampa på en hundskit igen. Har redan trampat på en hundskit en gång denna vecka vilket är en gång för mycket! Jag kan förstå att det kan hända att ens hund bajsar ovanligt många gånger och att man inte är förberett på det men då borde det finnas bara några enstaka skithögar någonstans...
 
För några veckor sedan fick jag mina underbara bruna stövlar som jag hade beställt när det var skoförsäljning på jobbet. Jag kände mig jättenöjd på morgonen då jag satte på mig mina nya fina stövlar för första gången och traskade lycklig iväg till jobbet. Jag började jobba på som vanligt och märkte ingenting konstigt. När jag kom tillbaka in i mitt rum efter att ha varit iväg någonstans reagerade jag på att hela rummet luktade skit rent utsagt. Jag tittade på golvet och såg att det fanns bruna fläckar precis överallt. Jag kollade på mina skor och såg att botten på ena stöveln var helt täckt av brun äcklig bajs! Jag började med ett saneringsarbete som tog ungefär en halvtimme. Jag var till och med tvungen att tvätta hjulen på min kontorsstol som jag hade rullat runt i bajset. Fy fan vad äckligt det var, jag kände mig skitförbannad! Jag fick även tvätta min nya fina stövel och kände mig jätteledsen över att den var bajsig och äcklig. Lukten stannade kvar i rummet hela dagen, det kändes som om jag jobbade på en ladugård eller inne i en svinstia.
 
Nu i veckan trampade jag som sagt på en hundskit igen. Lyckligtvis var den inte lika stor denna gång. (Vissa bajskorvar är jättestora, det kanske finns människor som passar på att skita på trottoaren tillsammans med sin Rottweiler. En mysig morgonstund tillsammans med hunden!).Jag lyckades att göra skon ren genom att trampa energiskt och målmedvetet på en snöhög som fanns kvar och fortsatte rengöringen i en vattenpöl. Min dotter och hennes kompis asgarvade när dom såg mig, det såg ju ut ungefär som att jag passade på att leka i snöhögen och vattenpölen... Jag undrade om någon såg mig från hyreshusfönstren och undrade om jag var helt galen :D
 
Nu har jag lugnat ner mig lite! Dags att tänka på någonting annat än på hundskit på trottoarerna! Det finns förresten snödroppar inne i vår trädgård, så underbart! Snart är våren här :) Idag och i morgon blir det att plugga Tarot och göra lite övningsuppgifter! Trevlig helg till er alla :)
 

Kommentera inlägget här :