Wienerbröds dieten

 
Ett fruktansvärt öde har drabbat familjen, dottern hällde kolsyrat vatten på sin bärbara dator och datorn pajade naturligtvis! Nu har hon snott min dator (fick precis "låna" den). Nu kommer min bok att bli jätteförsenad och färdig först flera dagar senare! Vad fruktansvärt!!! Vad ska jag ta mig till??? Jag som redan har börjat planera min book launching och allt! Jag har suttit och funderat på vad jag ska ha för frisyr och hurdan cocktail klänning jag ska köpa inför lanseringen. Det faktum att jag hittills skrivit bara drygt en sida av min roman känns inte så viktig i sammanhanget. Att planera VAD som händer EFTER att boken är färdig känns MYCKET viktigare! Att skriva själva boken är ju en piece of cake.
 
Undrar om jag behöver göra en fettsugning inför lanseringsfesten... Om jag håller mig väldigt strikt till "Wienerbröds dieten" så kanske jag slipper att göra en fettsugning trots allt. Jag har gått ner ett kilo sedan igår. Wienerbröds dieten är tydligen en väldigt effektiv och snabbfungerade diet. Jag rekommenderar dieten om du ska exempelvis gifta dig om två veckor och måste RASA I VIKT fort som fan för att rymmas i din alltför tighta bröllopsklänning. En form av självbedrägeri - att köpa alldeles för små kläder. Jag förstår dig, har själv drabbats av detta vid flera tillfällen. Man blundar för sanningen - en helt naturlig stressreaktion - kan jämföras med posttraumatiskt stressyndrom. Sök för kognitiv beteendeterapi i din närmaste vårdcentral snarast möjligt, hoppas att terapin hjälper! Du kanske till och med slipper hela köret med den kognitiva beteendeterapin om du i stället satsar stenhårt och fokuserat wienerbröds dieten.
 
Dagens måltider enligt Wienerbröds dieten:
 
  • ett wienerbröd (förstås)
  • ungefär en liter kranvatten
  • två koppar pulverkaffe med mjölk
  • en pannkaka utan sylt, socker eller grädde
  • två glas rödvin

Det ovanstående var EXAKT vad jag tryckte i mig i går och se på det förvånansvärda resultatet - ett kilo ner på bara en dag! Helt fantastiskt! Hipp hipp hurra för Wienerbröds dieten!!!

Jag fick i mig i princip allt som kroppen behöver. För att långsiktigt kunna gå ner i vikt och leva ett hälsosamt liv är kunskap minst lika viktig som viljan. Kroppen behöver kolhydrater, proteiner och fetter för att täcka sitt dagliga energibehov. Dessutom behöver kroppen näring i form av vitaminer och mineraler. En bra kost ska innehålla alla dessa beståndsdelar.

Wienerbröds dieten har allt detta! Kolhydrater i form av mjöl och socker, livsviktiga fetter, proteiner i form av ägg, enormt hälsosamma mjölkprodukter, kranvatten som är asbra för kroppen och massvis med vitaminer i form av vindruvor (rödvin består mestadels av C-vitaminrika vindruvor). Om du tar lite sylt på din pannkaka så får du i dig ÄNNU MER vitaminer! Kaffe är dessutom jättebra mot Alzheimers och rödvin är bra mot hjärt- och kärlsjukdomar (detta är vetenskapligt bevisat).

En person som tränar behöver i regel mer kolhydrater än en person som inte tränar så värst mycket (som jag till exempel). Om du tränar väldigt mycket så är det verkligen livsviktigt att du ökar ditt intag av kolhydrater. Därför rekommenderar jag att du dagligen äter hela två stycken wienerbröd i stället för bara ett wienerbröd! Du kan till och med äta två stycken pannkakor om du så vill och det känns som att kroppen är i behov av ytterligare energi och näringsämnen.

Jag har varit väldigt pigg och aktiv idag! Vaknade redan klockan halvsju (kors i taket) och har städat massvis med rum i detta gigantiska hus! Härligt att vara pigg och utvilad för en gångs skull! Jag tycker att Goldroom passar alldeles förträffligt som städmusik, precis lagom tempo, inte alldeles för långsamt (så att man städar långsamt som en sköldpadda eller som en snigel) men inte alltför snabbt och stressigt heller. Jag har alltid brukat lyssna på techno eller rave när jag städar men nuförtiden tycker jag att det känns alldeles för stressigt (har blivit för gammal tydligen), till och med hjärtrytmen ökar när man lyssnar på techno. Å andra sidan städar man snabbt som en Duracell kanin när man lyssnar på techno eller rave, det är ju onekligen en fördel. Jag föredrar dubstep som städmusik i så fall. Av någon konstig anledning så blir jag väldigt lugn och harmonisk när jag lyssnar på just dubstep, antagligen har den monotona basen en lugnande och avslappnande effekt på mig (lite hypnotiskt på något sätt). Jag har kommit på vad man ska lyssna på om man känner sig lite smått ångestfull - METALLICA förstås - helt perfekt som ångestdämpande och psykiskt välgörande musik!

Wienerbröds hälsningar, mums mums!

 
 

Kommentera inlägget här :