HCHFA-dieten

Har inte hunnit skriva på bloggen på några dagar eftersom mina favoritbesökare från Finland har varit här. Terapeutiska samtal och skrattattacker har varit välgörande för själen :)
 
Jag och min bästa väninna har dessutom kommit på en helt ny diet som vi strikt följt under dom senaste dagarna. Dieten heter HCHFA (high carb, high fat and alcohol). En jättebra sommardiet som jag varmt rekommenderar till alla semesterfirare! Jag ska jobba i morgon men öppnade precis en kall cider, om man väl har börjat följa en diet så ska man fullfölja den, tycker jag i alla fall! Jag ska strax tillaga lasagne som är en mycket lämplig och passande rätt när man äter enligt HCHFA! Vet inte om jag gått upp eller ner i vikt av dieten men eftersom jag gått ner i vikt ganska mycket under dom senaste veckorna så spelar det ingen större roll egentligen. Dessutom är dom flesta dieterna alldeles för enkelspårigt inriktade på att man ska gå NER i vikt. När man tänker på jordens befolkning i stort som helhet så finns det väldigt många som är undernärda och utsvultna och därför är det jättebra att dieterna som HCHFA finns! Man måste ju kompensera lite, man ser dessutom bara äldre och rynkigare ut om man är alldeles för mager!
 
Några av dom senaste dagarnas roligaste händelser:
 
Min bästa väninna lyckades trycka in sin röv i en barnslänggunga. Hon undrade lite varför det gjorde så jävla ont och om hon eventuellt hade en ovanligt gigantisk röv jämfört med alla andra. Sedan märkte hon att alla vuxna satt i mycket större gungor än hon. Hon lyckades få loss sig från barngungan men det var tydligen ännu svårare än att trycka in sin röv där. Jag skulle definitivt inte kommit loss överhuvudtaget eftersom min röv har anormala dimensioner, dom hade fått hämta verktyg för att skära loss mig!
 
Jag åkte berg- och dalbana trots att jag lider av höjdskräck. I mitt fall är det lättare att räkna upp vad jag INTE är rädd för än vad jag är rädd för. Så här års är min fobi för insekter och spindlar ganska jobbig och outhärdlig, är allra mest rädd för skalbaggar eftersom en sådan råkade fastna i min hand när jag var liten. Jag känner mig ändå ganska modig eftersom jag INTE ALLS är rädd för nyckelpigor och vågar till och med ha nyckelpigor på mina händer, mycket modigt eller hur? Dom ser ju ändå ganska så otäcka ut ;)  Jag klarade av berg- och dalbana åkturen genom att  inte öppna ögonen överhuvudtaget under färden. Under åkturen försökte jag dessutom föreställa mig att jag befann mig helt någon annanstans. Jag var ändå helt skakig och yr efteråt. Jag har alltid en gnagande otäck känsla att alla säkerhetsgrejerna ska gå sönder just när jag ska åka någon typ av karusell. Ingen rolig död att slungas iväg från en berg- och dalbana, eller det kanske är en helt fantastisk och oförglömlig upplevelse, tyvärr kan man bara inte berätta om det för någon annan efteråt, det är ju jävligt synd i varje fall.
 
Vi gjorde även en snabb Sangria som blev totalt misslyckad men åkte ner i alla fall (dom flesta drycker brukar åka ner när finnar är samlade i vanlig ordning). Vi köpte av misstag äppeljuice i stället för apelsinjuice, dessutom orkade vi inte vänta att frukterna skulle safta till sig så i princip drack vi rödvin med fruktbitar i, hälsosammare än bara rödvin, man får i sig en massa näringsrika vitaminer!
 
Dags att börja med lasagnen nu! Duktig jag är som så strikt följer min diet!

Kommentera inlägget här :