Sex ger oss lycka

 
En av mina läsare påpekade igår att jag glömde helt och hållet bort mys med sin gubbe eller kärring i förra inläggets långa lista för glädje och lycka. Helt rätt! Om du har en karl eller ett fruntimmer hemma så passa på och mysa, busa och gosa så mycket som möjligt med hen, gärna så intimt mys som möjligt ;) Om du är olyckligt lottad och ofrivilligt singel mot din vilja så logga in på en dejting sida på en gång och sätt i gång med letandet efter den Rätta med ett stort R! Vem fan vill vara ensam i det här pissvädret? Det känns ju nästan ännu viktigare att ha någon att värma sig med nu när det är kyligt och kallt ute, på sommaren klarar man sig ju bra ändå och svettas trots att man sover helt ensam. Till och med ett täcke kan kännas för varmt i sommarvärmen, vad ska man med en partner till då när man ändå känner sig helt genomblöt av svett? Men annat är det ju nu i november, man fryser arslet av sig bara man går ut med hunden. Vad annat kan bota en höst- eller en vinterdepressionen bättre en en alldeles ny och het kärlek? Om du inte lyckas att hitta någon på dejtingsajten så ta en sväng till soptippen nu på lördag och ragga där!
 
Jag har gett några tips hur man bäst raggar på soptippen i ett tidigare inlägg:
http://pmsmonstrets.se/2014/april/ragga-pa-soptippen.html
 
Det är faktiskt vetenskapligt bevisat att sex ger lycka. Enligt studien "Money, Sex and Happiness. An Empirical Study" leder en hög frekvens av sexuell aktivitet till ökad lycka. Enligt studien ger även pengar en viss lycka men inte alls i samma utstreckning som sex gör. Hmmmm.... det viktigaste är alltså inte att få en saftig löneförhöjning eller vinna en lottovinst utan att ha sex så ofta som möjligt! Det bästa med sex är dessutom att det är helt gratis (åtminstone oftast). Här nedanför hittar ni studien, läs den som kvällslektyr om ni har lite svårt att somna eller om ni inte orkar ägna er åt sex hela natten lång ;) :
 
http://www.dartmouth.edu/~blnchflr/papers/02_sjoe002.pdf
 
Det är inte bara sex som gör oss lyckliga. Efter lite studier på nätet har jag hittat att vi bland annat blir lyckliga av doft av blommor. Detta stämmer absolut på mig! Jag mår jättebra när jag är omgiven av gröna växter och vackra blommor, det känns som att man får ny kraft och energi av blommorna. Har inte direkt reflekterat över om jag blir lycklig just av blommornas doft men det kan ju vara på det viset. Vi blir även lyckliga av att gosa och klappa husdjur. När man smeker sitt husdjur ökar nämligen halterna av vällusthormonet Oxytocin (tur att jag har min lilla Siri). Djur gör oss gladare och de kan därför bidra med att minska nedstädhet och depression. Inte alls fel att ha husdjur på äldreboenden alltså! Och sedan ska vi förstås inte glömma choklad som också kan bota depression - ju högre chokladhalt, desto bättre!
 
I kväll ska jag alltså klappa på min hund, titta på min jul kaktus som håller på att börja blomma snart och mumsa i mig massvis med choklad!
 
 

Kommentera inlägget här :