Huvudlöss och flatlöss


Jag har behandlat min dotters hår med lusmedel igen. Jag är SÅ TRÖTT på dom förbannade djuren, att man ska behöva behandla ungarna flera gånger om året, detta suger verkligen! Har inte upptäckt några löss i min egen skalle denna gång, som tur är, det kliar inte ens.
 
Ja har läst lite om löss idag eftersom jag tycker att det är ganska intressant.Jag har alltid funderat på om man kan få löss i exempelvis armhålorna eller i skägget. Tydligen kan man det, flatlössen lever mestadels i dom nedre regionerna på kroppen men kan i värsta fall även sprida sig  till armhålorna, skägget, ögonbrynen och till och med till ögonfransarna! Vad vidrigt!!! Flatlössen kan däremot inte bosätta sig i huvudet och huvudlössen kan inte flytta sig till områden med grövre hår. Flatlusens gripklor är anpassade för grövre hårstrån och huvudlusens gripklor är anpassade för tunnare hårstrån. Människolössen och lössen som djur har smittas inte emellan människor och djur.
 
Det är faktiskt livsfarligt att kramas och pussas, man kan nämligen lätt drabbas av huvudlöss om man gör det. Tyvärr är det jättefarligt att ha samlag med eftersom man kan ha oturen att drabbas av flatlöss. Jag tänkte förut att oralsex måste vara det optimala sättet att umgås ur lussynvinkeln men det är det tyvärr inte! I värsta fall kan man få flatlöss i sina ögonbryn och i skägget om man nu råkar ha ett skägg! Om man vill vara helt och hållet på den säkra sidan så ska man raka av sig skägget och ha tejp över ögonbrynen ifall man ska utöva oralsex. Jag vet inte vad man ska göra för att skydda sina ögonfransar. Ska man ha tejp över ögonfransarna med? Man kommer att se otroligt erotisk och sexig ut med massvis med tejpbitar i fejset!
 
Jag tror inte att jag ska skriva något mer idag, min fantasi verkar vara på ovanligt perverst humör hahaha :)

Kommentera inlägget här :