Tillbaka från Blåkulla


 
Jag känner mig lite seg och utmattad efter nattens aktiviteter på Blåkulla. Känner mig även en aningen öm i underlivet - fråga mig inte varför - detta är helt och hållet hemlighetsstämplat!!! Lyckligtvis hade djävulen djävligt kraftiga huvudvärkstabletter som skulle till och med botat bakishuvudvärken hos en häst eller en elefant. Flygresan hem gick bra även om jag inte kände mig helt nykter, om jag ska vara helt ärlig, men huvudsaken är att både jag och min vita hund kom helt oskadda hem. Vi blev inte heller stoppade av några polishelikoptrar i luften, vi var dessutom så snabba att dom aldrig skulle haft en chans att stoppa oss för sina blåskontroller.
 
Nu ska jag vila ut och bara njuta av livet. 364 nätter kvar tills nästa party! Man får så mycket energi och krafter efter att man tillbringat natten hos djävulen! Jag känner mig som en helt ny människa, jag ser till och med yngre ut! Rynkorna i fejset har slätats ut, kinderna är rödrosiga, mina ögon lyser och håret ser skinande vackert ut! Hoppas att jag inte blivit på smällen i natt. Även om jag gillar djävulen så vill jag helst inte föda någon djävulens son (otäckt att behöva vara rädd för sitt eget barn)! Min man är faktiskt pappa till alla dom tre barnen, jag föredrar vanliga barn i stället för djävulens söner och döttrar.
 
Just nu befinner vi oss hos mina svärföräldrar, rätt så skönt, jag kan bara slappa här. Jag lyckades till slut att ladda ner hela Office paketet i min dator igår kväll, men fick leta efter programmen som en galning efteråt. Letade efter dom "i den här datorn" där det inte fanns ett spår av dom. Till slut hittade jag hela Office paketet bland apparna. T. ex. "Word" är en helt egen app. Vad irriterad jag blev, varför ska man ha en massa appar i sin dator? Räcker det inte med att man har appar i sin mobil och sin surfplatta. Jag anser att en dator ska vara en dator och en mobiltelefon ska vara en mobiltelefon! Är jag lite gammaldags dags, en bakåtsträvare som inte kan acceptera några moderniteter?
 
Vi stannar hos svärföräldrarna bara under en natt. Jätteskönt att man inte behöver tvätta, laga mat eller dammsuga när man befinner sig här. Jag skulle säkert få dammsuga eller stryka deras kläder om jag bara frågade men jag tänker inte göra det! Otur om dom vill att jag ska börja dammsuga eller moppa, säkrast att inte ens ställa frågan.
 
Jag har precis skrivit färdigt den allra första sidan på min roman, jag ska strax fortsätta när jag bara blir färdig med blogginlägget. Jag vet inte ännu om boken kommer att bli bra men jag har i alla fall skitkul när jag skriver. Jag bara asgarvar medans jag skriver, riktigt underhållande sysselsättning faktiskt, varför har jag inte börjat skriva böcker redan tidigare? Jag verkar nog lite halv psykotisk när jag sitter här vid datorn och asgarvar för mig själv, undrar vad mina svärföräldrar tycker och tänker? Ibland får jag hemska skrattattacker inne på mitt kontor på jobbet (där jag sitter helt ENSAM). Det känns också lite skämmigt och pinigt, det är väl inte helt normalt att skratta när man är helt ensam?  
 
Det är verkligen tur att jag och min hjärna har exakt samma typ av humor, annars skulle det vara besvärligt att skriva en humoristisk bok tillsammans. Jag kan avslöja att boken handlar om en finsk alkoholiserad man i 60 års åldern. Han flyttade till Sverige från Finland på 60-talet och har jobbat i en kylskåpsfabrik i hela sitt liv. Just nu är han sjukpensionär och spenderar sina dagar på en parkbänk tillsammans med sina alkiskompisar. Snart ska jag "döda" honom och boken kommer att handla om hur hans liv blir efter döden.
 
Glad påsk! Ät inte alltför många ägg och alldeles för mycket godis bara!

Kommentarer :

#1: Anonym

Jännittävää

Svar: Eiksoo ;)
Marrakaija

skriven

Kommentera inlägget här :