DOG FROM THE HELL

Jag tänkte skriva lite om hunduppfostran i kväll. Hunduppfostran är minst lika svårt som att uppfostra barn. Att uppfostra sköldpaddor är ännu svårare, dom reagerar inte alls när jag pratar med dom, har dom ingen respekt för mig??? Dom är annars väldigt trevliga djur som mest ligger och sover. Ibland får dom gå på golvet. När man lägger dom på golvet tar det en stund innan dom ens orkar börja gå. Sen promenerar dom lite och somnar bakom en blomkruka eller under soffan. Dom är väldigt svåra att hitta, ibland kan det ta flera dagar om dom gömt sig riktigt ordentligt.
 
Jag hade en underbar hund som jag fick som födelsedagspresent när jag fyllde 7 år. Han hette Sissi och var av rasen Tibetansk spaniel. Sissi var lugn och jättemysig. Han hade ingen jaktinstink överhuvudtaget. Han hade ändå lite karaktär, han var bestämd och envis.
 
Jag ville ha en tjejhund, absolut inte en killhund,  och mamma ljög för mig att han var en tjej. Jag tyckte att det var konstigt att han kissade som hanhundar. Till slut fick jag reda på sanningen. Sissi försökte para sig med annan hund och jag såg hans snopp. Det var jätteotäckt tyckte jag. Dessutom försökte han att para sig med en annan hanhund så han måste ha varit en böghund. Mamma var tvungen att erkänna att hon hade ljugit för mig. Jag ville inte byta ut honom trots att han var en kille och dessutom bög.
 
Nu lite hunduppfostringstips:
 
1
Det är ingen idé att läsa i förväg om hundrasen som du tänkt skaffa. Dom ljuger bara och gör falsk marknadsföring för hemska hundar. Det står om Jack Russell att dom är aktiva, pigga och alerta hundar som är ovanligt intelligenta. Det borde stå följande : Jack Russells är hundar from the hell, dom smiter genast när dom får chansen och är omöjliga att fånga därefter. Dessa rackare är fruktansvärt snabba, kan lätt hoppa över staket och krypa in i små hål. Dom är smarta fast på ett jävligt sätt och vill jaga på allt och alla från mopeder och harar till katter och skejttare. Dom vill käka upp andra hundar, det spelar ingen roll om den andra hunden är 10 gånger större eftersom Jack Russells lider av storhetsvansinne. T.o.m. stora hundar blir skiträdda när mitt lilla monster gör utfall. Jack Russells har fobier av olika slag. Bella är skiträdd för mopeder, Glassbilar, fyrverkerier och åska.
 
2
Prata alltid med din hund med en mesig röst. Jag menar den pipiga idiotiska rösten man använder när man pratar med bebisar. Då får din hund garanterat respekt för dig!
 
3
När ni ska ut och gå så låt hunden gå ut från dörren före dig. Det är ju hunden som bestämmer!
 
4
Ge hunden små godbitar när du äter middag. Be att alla familjemedlemmarna också gör det. Då har ni lärt er hund att hen ska komma och tigga varje gång ni äter. Hundar är faktiskt också människor!
 
5
Ha mysiga matfrosserier med hunden. Moffa ostbågar och glass ihop med din vovve, jättemysigt!
 
6
Låt hunden sova i din säng. Jätteskönt att känna den underbara varma hundkroppen tätt intill dig när du sover. Dela vattenglas med hunden. Har någon gång vaknat och sett Bella dricka vatten ur mitt glas på nattduksbordet. Byter glas varje dag efter det ;)
 
7
Oroa dig för att hunden kanske ska bita dig när du tar bort fästingar och klipper klorna. När du verkar osäker tar hunden över makten. Det är faktiskt fullständigt normalt att vara lite rädd för sin egen hund! Hunden har ju jättevassa tänder och ett stort gap...
 
Nästa hund jag ska skaffa ska vara en Boxer som gillar soffhäng. Vi kan sova och prutta tillsammans på soffan. Se en film då och då och äta lite pop corn :)
 
Trevlig lördag kväll till alla :)

Kommentera inlägget här :