Universums gulligaste husdjur!

Jag var tvungen att jobba idag, tyvärr, min dotter fick kliva upp trots jullovet och ta hand om valpen. Inget fel med det i. o. f. s. men jag fick ett riktigt otäckt samtal till jobbet. Min dotter sa att Siri hade trillat och skadat sig! Jag fick nästan en hjärtinfarkt och svimmade, men den OTÄCKA HEMSKA UNGEN skojade och skämtade med mig!!! Siri mådde alldeles utmärkt i verkligheten! Hahaha, kul att ungarna har ärvt mitt sinne för humor! (Och byn the way, dom är inte alls otäcka i verkligheten, utan hur härliga och pigga ungar som helst, precis som sin mor,  hehehe )!
 
Jag vågar att påstå att Siri är den gulligaste hunden i HELA VÄRLDEN! Nu kanske folk blir irriterade och tänker MIN ROTTWEILER eller MIN SCHÄFER är faktiskt mycket gulligare än den där lilla vita hårbollen.... MEN det är dom faktiskt INTE! Jag kanske inte är helt neutral eller objektiv i just det här fallet men jag har faktiskt ovanligt bra och sofistikerat smak, tycker jag själv i alla fall ;). Siri kanske är den gulligaste varelsen i HELA UNIVERSUM! Hon ser inte riktigt ut som en riktig hund utan snarare som ett levande gosedjur eller en teddybjörn. T. o. m. tonårssonen sa att Siri inte ser ut som ett riktigt djur för att hon är alldeles för gullig :)
 
Jag är helt övertygad om att humanoidernas husdjur är MYCKET fulare än Siri! Varför skulle DOM som är så FULA själva ha snyggare husdjur än vi människor har? Vi människor ser ändå relativt gulliga och behagliga ut för det mesta jämfört med utomjordingarna i. a. f.! Det skulle verkligen gå illa för utomjordingarna om dom fick delta i Miss Universum-tävlingen t. ex.! Dom skulle definitivt förlora fighten helt och hållet, åtminstone mot tjejerna från Syd Amerika, som nästan alltid vinner i tävlingen (dom är väl mycket vackrare än vi kortväxta lite för tjocka och gamla finskor....) Slutsatsen är i varje fall.... att jag har universums gulligaste husdjur!
 
Jag var tvungen att PANIKHANDLA julklappar efter jobbet! FAN vad trist! VARFÖR ska varenda jävla jul vara precis LIKA JÄVLIG och oplanerad och oförberedd??? När jag stod i kön på först Kapp Ahl, och sedan Lindex och sedan Team Sportia kände jag att jag verkligen ville MÖRDA någon och att jag HATADE jul!!! Jag hatar att bli svettig och det blir man ALLTID när man julhandlar! Jag vill vara en fräsch och fin osvettig människa! 
 
Nu när jag har lugnat ner mig och gosat tillräckligt med Siri ÄLSKAR jag jul igen ;) Jag beundrade butikspersonalens nerver, så lugna och trevliga dom var! Dom kanske kände sig som galningar inombords och var jättenära att få psykotiska anfall och attackera folk! Det syntes i alla fall inte utåt! Jag har själv jobbat med kundservice i minst sju år (inte mer numera, som tur är) och jag har alltid behärskat mig och varit mycket omtyckt av kunderna. Jag har aldrig släppt loss monstret inom mig bara ;) Tur att jag inte behöver jobba med att slå in paket för att mina paket skulle verkligen se FRUKTANSVÄRT FULA ut och jag skulle HELA TIDEN mumla finska svärord under tiden medans jag slog in klappar....
 
God Jul :)

Kommentera inlägget här :