Pedikyr

Det bästa här i Thailand är nog människorna som är så underbara :) Värme finns det ju på många ställen i världen ändå... Att gå på thaimassage eller få någon lyxig behandling är verkligen också helt fantastiskt! Dessutom utan att bli urfattig! I Sverige är det väl mest brist på pengar OCH speciellt brist på tid och ork som gör att man nästan aldrig orkar ta sig till massage eller några skönhetsbehandlingar överhuvudtaget. (Vad vacker jag kommer att bli här! Ingen kommer att känna igen mig när jag väl kommit tillbaka till Sverige igen hahaha ;) ).
 
I går gick jag på "foot scrub" och pedikyr (jättelyxigt och dessutom billigt här). Precis när jag hade suttit mig bekvämt på stolen med benen på en pall kom jag på en otäck grej till min förskräckelse!!! Jag hade glömt att raka mina stortår... Ni läste rätt! Det växer otäcka långa svarta hårstrån på mina stortår och jag måste faktiskt raka dom! Verkligen vidrigt, äckligt och MANLIGT! Fast det är ju faktiskt inte mitt eget fel, jag har aldrig bett om att få sådana otäckingar på just stortårna! Tyvärr glömmer jag oftast bort att raka dom håren dessutom eftersom ingen brukar ha någon närkontakt med just mina stortår direkt (åtminstone inte i Sverige och på vintern). Det växer så många andra olämpliga hår på kroppen som är ännu viktigare att sköta om! Varför kan jag inte ha ovanligt långa och tjocka ögonfransar i stället???
 
Hmmmm.... jag bestämde mig för att försöka slappna av och att inte tänka på håren på stortårna. Jag såg att tjejen som skulle behandla mina fötter tog på sig läsglasögon (Herregud! Hon kunde ju se ännu bättre alla dom där otäcka håren på tårna!). När hon inspekterade mina fötter såg hon jättebekymrad ut.... Jag fick skuldkänslor för att jag inte filat mina fötter oftare och mer regelbundet (ungefär som det är med tandtråd, man känner sig lite skyldig när man tänker på det eller när man går till tandläkaren...).
'
Jag var ändå lycklig över att hon tog varken fram någon motorsåg eller slipmaskin för att behandla mina fötter! Hon klarade sig med helt vanliga verktyg som fotfilar och nagelfilar exempelvis. Nu är mina fötter lena och sköna som bebisrumpor! Dessutom är mina fötter min favoritdel på min kropp! Fötterna är fortfarande lika små och gulliga som dom alltid har varit till skillnad från vissa andra kroppsdelar som fått oproportionerliga dimensioner under årens lopp ;)
 
Jag är även jättelycklig över att jag tappat bort dom flesta av mina monstruösa transvestitnaglar! Nu kan jag öppna cola- öl- och snusburkar HELT SJÄLV! Känner mig som en befriad lössläppt kvinna ;)

Kommentera inlägget här :