Hejdå Örjan & Co!

Dagen började lite tråkigt för Örjan, Bengt, Göran och Owe. Det slutade väl ungefär som för Karius och Baktus för dom som läst boken. För att göra jakten mot löss lite roligare har jag börjat namnge dem. Nästan som att jag börjar få lite känslor för dom små rackarna, namnen gör att dom känns nästan mänskliga! Nu ska jag se till att även deras avkomma, d. v. s. barn och barnbarn, ska gå till samma grymma öde till mötes! Nästa behandling blir det om en vecka ifall  några ägg skulle ha kläckts då!
 
En bra idé kanske skulle vara att min dotter började sova i sin egen säng så att jag inte får löss varenda gång hon får det....men jag känner mig inte riktigt beredd för det ännu ;) Lika svårt var det att sluta amma henne. Jag slutade först när folk började tycka att jag var ÄCKLIG! Ändå ammade jag henne "bara" ett och ett halvt år, det finns väl mammor som ammat sina bebisar tills dom fått skägg!
 
Är mycket nöjd med arbetsveckan som gått hittills! Har hållit ett "lysande" föredrag på ett arbetsmöte och idag betedde jag mig trevligt och representativt hela dagen, tycker jag själv i alla fall! Kliade lite i hårbotten bara men det är ju rätt så normalt eller hur? T. o. m. solen har sina fläckar! 
 
Undrar om Drottning Silvia någon gång haft löss... Det kanske hon hade när kungabarna var små (gick kungabarnen på vanlig kommunal dagis, undrar jag, någon som vet?). Det måste ha varit jättejobbigt i så fall! Sitta bredvid kungen och äta 7 rätters middag i tio timmar samtidigt som det kliar som FAN under håruppsättningen. Tycker jättesynd om kungligheterna faktiskt. Tänker bara hur det måste kännas att le och försöka att vara trevlig och kultiverad samtidigt som gaserna går runt och runt i magen utan att någonsin hitta en väg ut från varken uppifrån eller nerifrån! Man måste säkert hela tiden överväga hur mycket vin, vatten och kaffe man vågar dricka för att man vill väl inte springa på toan titt som tätt. Öl måste vara helt uteslutet i sådana där fina sammanhang, då får man ju nästan bosätta sig på toaletten!
 
Jag tackar gudarna att jag inte gifte mig med en prins. Ingen prins har i. o. f. sig friat till mig någonsin och jag har inte heller provat att pussa några grodor. Skulle aldrig klarat av trycket (speciellt inte trycket på urinblåsan). Min urinblåsa är pytteliten och den har krympt ytterligare efter barnafödslarna känns det som.
 
I morgon är det en social dag igen :) Sedan kan jag förvandlas till en sociopat igen!
 
Ha en underbar sociopatisk (OBS! inte psykopatisk) helg allihopa!
 
Hugs and kisses/M
(Jag imiterar Magnus Carlsson, sorry).
 
 

Kommentarer :

#1: Millis

Hahaha :D Tack för ett gott skratt igen! Jag har också ammat vår sista bäbis så länge och han sover fortfarande med oss ;)

Svar: Nauru pidentää ikää :) Han är i.a.f. lite yngre än så länge ;)
Marrakaija

skriven

Kommentera inlägget här :