Mardrömmar


I går la jag mig redan efter Melodifestivalen och sov som en stock hela natten. Underbart att känna sig utvilad för en gångs skull! Däremot drömde jag mardrömmar om att jag var på en tjänsteresa i Stockholm och sov över på ett hotell och det SPÖKADE inne i mitt hotellrum! Jag kände mig skiträdd när jag vaknade. Vilken tur att jag ska på en kurs i Stockholm först i början av juni, då har jag förmodligen hunnit glömma bort den otäcka drömmen!
 
Jag brukar känna mig lite rädd när jag är på jobbresor och måste sova ENSAM i ett hotellrum. Jag förstår att det är BARNSLIGT och att jag faktiskt ÄR över 40 år gammal men jag kan inte rå för min livliga fantasi. Jag har sett så många filmer där det spökar just inne på gamla hotell, t.ex. "The Shining".  Jag är skiträdd för dom där flickorna som går i korridoren i ljusblåa klänningar - fy vad skrämmande!!! Det KAN dessutom ha hänt massvis med otäcka grejer inne i hotellrummet där man måste sova när man är på kurs. Det kan ha skett ett mord eller ett självmord där inne, till exempel, eller åtminstone ett vanligt dödsfall och då är det inte alls säkert att personen som dött där inne i rummet har fått ro och gått vidare till andra sidan ännu.
 
Jag misstänker att dom som jobbar i receptionen på ett hotell är dessutom inte helt ärliga heller. Dom säger väl knappast så här: "Och dig har vi placerat inne i spökrummet, sweet dreams!" utan dom bara tiger om sanningen och ger en ett nyckelkort rakt in i spökrummet! Man kan inte heller fråga en kollega som också är på kurs om man får ligga på golvet inne i hans eller hennes rum eftersom man är för rädd för att sova helt ensam. Kollegan skulle förmodligen tro att man är helt knäpp i huvudet eller alternativt att man är en pervers galning med tvivelaktiga baktankar i skallen.
 
Jag tror att jag eventuellt är en jude faktiskt för att jag firar sabbat. Jag slöar hela lördagarna som en ordentligt troende jude och sparar allt hushållsarbete för söndagar. Jag kanske ska fira en kristen söndag i dag dessutom och skita i hushållsuppgifterna även idag! Vilken otroligt bra idé! Det är bra att det finns flera religioner att välja och växla emellan och så många dagar då man bara kan slöa! Livet är härligt! Dessutom VANN Finland i bronsmatchen JIPPIE! Jag kollade inte på matchen eftersom vi inte hade någon kanal där den gick och DÄRFÖR gick det mycket bättre denna gång :) Snart är det dags att heja på Sverige!!! Kul! Och dessutom har det kommit upp några krokusar på våran gräsmatta, våren är här snart :)
 
 

Kommentera inlägget här :