Packning ger mig ångest!

 
Tydligen är det en jättestor ansträngning att handla på Ullared eftersom jag har känt mig som ett ras idag. Jag har känt mig typ bakis trots att jag inte druckit någonting igår. Eller jo - jag tog en liten skvätt whiskey men det räknas inte eftersom det var så lite och dessutom var det av medicinska skäl (jag tyckte att mitt hjärta slog lite konstigt) OCH eftersom whiskey smakar så jävla illa att det inte kan kallas för en njutning och räknas därför inte som ett alkoholintag. Till och med min farmor som var nykterist tog en skvätt sherry eller konjak av medicinska skäl ibland. Whiskey smakar så fruktansvärt illa att det bara MÅSTE vara hälsosamt. Det är ju så med precis allting - det som smakar gott är ohälsosamt och det som smakar illa är hälsosamt. Vad jävligt livet är!
 
Jag har lyckats att trycka in alla mina klädinköp in i min garderob men däremot blev det ingen plats över för dom kläderna som var tvättade och skulle också in där. Jag vet inte vad jag ska göra... Antingen måste jag skaffa en till garderob eller så måste jag rensa i min garderob och ge bort minst en fjärdedel av mina kläder. Jag tror att det finns massvis med kläder inne i garderoben som jag aldrig använder så det bästa är kanske att rensa. Måste ta tag i det i morgon! Annars vore ju drömmen att ha en walk-in-closet, det vill både jag och min dotter ha. Det skulle vara underbart att ha alla kläder, skor, smycken, scarfs o. s. v. på ett och samma ställe, gärna med en mysig belysning...
 
Min nya idé har börjat kristallisera sig inne i mitt huvud idag! Jag ska skriva en bok om organisering, planering och hur man packar inför resor. Jag är helt kass på allt sådant där och det är JUST DÄRFÖR jag passar väldigt bra för uppdraget! Dom som är av naturen bra på att planera och organisera kan inte skriva en sådan bok för oss slarvmajor eftersom dom inte ens kan föreställa sig vad vi har för problem och nivån på boken skulle i så fall bli alltför hög. Jag ska utgå från grunden och ge detaljerade och jordnära tips.
 
Jag önskar att jag hade ett större intresse för frågor som avser packning m. m. men så är inte fallet tyvärr eftersom jag tycker att det är så fruktansvärt tråkigt! Jag lyckades jättebra igen med min packning nu när vi åkte till Ullared precis i vanlig ordning! När vi hade kommit fram upptäckte jag att jag bl. a. hade packat ett lakan och ett örngott för lite och att jag inte hade packat med något schampo eller tvål för människor. Däremot hade jag packat både schampo och balsam för hunden - väldigt logiskt!
 
Det har hänt åtskilliga gånger att jag missat packa strumpor eller underkläder för ett barn. Ibland har vi glömt ett barns väska hemma helt och hållet och har fått börja resan med att shoppa kläder och ett gosedjur för natten till ungen. Ännu värre var det när alla ungarna var mindre och man hade ett blöjbarn. Jag kom ALDRIG ihåg att packa precis allting. Det brukar ordna sig ändå men det blir ju mycket dyrare tyvärr eftersom man måste köpa en massa grejer.
 
Jag bara HATAR att packa!!! - säger supermamman som två gånger lyckats åka utomlands utan ett giltigt pass för en av ungarna. Varför ska jag ALLTID packa i sista minuten? Varför ska jag göra PRECIS allting ALLTID i sista minuten? Jag har bestämt mig att från och med nu börjar mitt nya liv!!! Jag ska exempelvis välja mina kläder varje kväll så att jag slipper att fundera på det på morgonen när jag ändå har brådis till jobbet! Jag ska även ha bättre koll på om ungarna packat sina gympakassar, valt sina kläder till nästa dag och fixat allt annat för morgondagen. Det är HELT FRUKTANSVÄRT när en unge kommer på att den ska ha med sig fika till skogsutflykten eller skridskor till ishallen PÅ MORGONEN! Då känner jag att jag blir HELT GALEN! I HATE IT!!! Dessutom upptäcker man kanske att det finns ingenting som ens liknar en fika här hemma och att skridskorna har blivit alldeles för små och att det inte ens går att sätta in foten där!
 
Jag vet att det finns folk som till och med häller flingor i skålar för hela familjen på kvällen så att dom bara behöver
hälla mjölk eller fil i skålarna på morgonen! I mina öron låter det alldeles OFATTBART (OCH tråkigt - vad finns det för tråkmånsar i världen???) men jag ska försöka att bli likadan! Hahaha, jag kommer INTE att lyckas - det vet jag redan nu :D
 
Ha det gott!