Grymt bra bantningsmetod

Jag har kommit på en helt ny bantningsmetod som kommer att ändra vår syn på bantning helt och hållet! Hejdå  LCHF och 5:2-metoden för att nu är något mycket bättre på gång! Jag kom på idén när jag åt min frukost på fikarasten på jobbet i fredags. Jag åt en avokado och en kanelbulle som var underbart god (mina kanelbullar är jättegoda eftersom jag har dubbelt som mycket fyllning i jämfört med receptet). Att jag valde just den kombinationen till min frukost var egentligen oplanerad och skedde av en slump - jag hade inte tid att göra någon smörgås på morgonen så det fick bli det första ätbara som jag råkade se i köket till frukost. Det är ju ofta så med fantastiska idéer och uppfinningar att dom upptäcks mer eller mindre av en slump!
 
Min nya bantningsmetod går ut på att man ska äta något hälsosamt varje gång man äter något ohälsosamt. Då jämnar det ut sig och det blir åtminstone ganska hälsosamt i slutändan. Om man t.ex. vill äta chips måste man göra i ordning grönsaker, exempelvis gurka, morötter, paprika och blomkål. Sen ska man varva med att dippa chips och grönsaker. Eftersom chipsen är mycket lättare än grönsakerna kan man äta cirka 10 chips och sen dippar man en morotsbit.
 
Om man vill äta en chokladkaka öppnar man en burk med kikärter, det går även bra med andra hälsosamma bönor, man tar det man har hemma helt enkelt. Efter varje bit choklad äter man en böna och känner sig hälsosam och duktig. Jag tror inte att man behöver ha chokladbiten och bönan samtidigt i munnen när man tuggar eftersom det kommer ändå att blandas i magen till en mycket hälsosam röra.
 
Pizza blir också hälsosamt om man äter upp hela burken med pizzasallad. Pizzasallad är ju grymt hälsosamt och jättebra för kroppen eller hur! Jag har själv gått ner 9 kilo hittills från min max vikt och jag måste gå ner ytterligare minst 10 kilo. Jag fattar egentligen inte hur det kommer sig att jag gått ner 9 kilo under bara några månader. Jag har varken bantat eller motionerat mer. Jag kanske har helt omedvetet följt min nya bantningsmetod utan att jag ens tänkt på det! Jag är ett levande exempel på hur effektiv den nya bantningsmetoden är!
 
Jag har inte ännu kommit på ett bra namn för min bantningsmetod. Ni kan gärna hjälpa mig och komma med förslag! Just nu känner jag mig smått orolig eftersom jag avslöjat min fantastiska idé här på bloggen (det kanske var idiotiskt...). Hoppas att ingen roffar åt sig min idé och låtsas att det är deras egen! Det vore ju helt fruktansvärt - min bantningsmetod kan ju vara en riktig kassako som på sikt gör mig ekonomiskt oberoende och dessutom SMAL! Kan man kanske söka patent på en bantningsmetod? Jag måste undersöka saken snarast möjligt! Dags för en hälsosam frukost igen - jag ska nog äta en avokado och en skiva rost bröd med ost och marmelad...
 

Kommentera inlägget här :