Selfies, welfies, belfies, drelfies, shelfies och dagen efter selfies...

 

I går lärde min stora tös sin lilla syster att ta selfies. Först sminkade stora systern sin lillsyrra omsorgsfullt, sedan tog de en massa selfies och la sedan ut den bästa selfien på lillsyrran på storsyrrans Instagram! Najs!

En definition av selfie: ”Ett foto som någon tagit på sig själv, vanligtvis taget med smartmobil eller webbkamera och därefter uppladdad på sociala medier”. Förut kallades dom för ego pics (till och med jag råkar veta detta).

Mina döttrar är otroligt fotogeniska, dom är verkligen skitsnygga båda två, minst lika snygga på bilder som i verkligheten! Jag är så stolt över jag fått så otroligt vackra barn, jag skulle förstås älska dom även om dom var fula och motbjudande (jag är ju deras mamma trots allt och en mamma ska ju älska även sina fula ankungar, alla kan ju inte vara vackra svanar här i världen)! Jag själv ser ut som ett uppsvullet monster från Uppenbarelseboken med ett äckligt pedosmile på läpparna på varenda jävla kort och selfie!!! Jag ser ännu fulare ut på foton än i spegeln VARFÖR, VARFÖR – varför har Guden straffat mig på detta vis???

Fy fan vad jag hatar att se bilder på mig själv! På något sätt fattar jag inte ens riktigt att jag är jävligt tjock i verkligheten, jag känner mig invändigt som en smal människa, jag befinner mig bara tyvärr i en tjock kropp mot min vilja!! Ungefär som att jag känner mig mentalt väldigt barnslig och ungdomlig och har svårigheter att bete mig som man ska göra som en 42-åring. Det är väl därför jag har så askul med mina egna döttrar – har liksom barnasinnet kvar fortfarande!

Här om dagen drömde jag om Edvard från Twilight när jag satt på jobbet och jobbade (det går alldeles utmärkt att drömma om Edvard och jobba samtidigt). Jag drömde inte om Robert Pattinson utan jag drömde om just Edvard! Jättenormalt att drömma om en vampyr som inte ens existerar i verkligheten – eller vad tycker ni?  Samtidigt som jag drömde (och jobbade) så lyssnade på Northern Lights av Cider Sky (en sådan otroligt vacker och romantisk låt). Jag tänkte på Edvard och Bella som flyger i luften medans jag lyssnade på den underbara låten… Helt fucking jävla unbelieveble! Jag är så jädra gammal nu att det borde vara förbjudet att drömma om tonårsidoler! Helt sjukt och dessutom jävligt perverst på något sätt!!! Från och med nu ska jag bara drömma om Göran Persson, Göran Hägglund, Fredrik Reinfeldt, Kungen Karl XVI Gustaf, Bert Karlsson och eventuellt Babsan! Mycket mer normala drömobjekt för en kärring i min ålder och mycket mindre perverst att drömma om dom dessutom!!!

Som tur är så finns det även olika slags variationer på selfies. Om man har tur så hittar man kanske någon variant som passar en mycket bättre än en vanlig selfie – exempelvis om man råkar vara en tjockis som jag.

Helfie är en bild på någons hår (skitbra - jag har ett jättevackert hår).

Welfie är en bild på dig när du tränar (no thanks, jag tränar nästan aldrig och ifall jag gör det så vill jag INTE bli fotad!).

Belfie är en bild på baken (no thanks – min röv har alldeles för gigantiska proportioner).

Drelfie är en bild när du är full (may be, may be… call me maybe baby…)

Shelfie är en bild på din bokfylla (perfect, jag har massvis med böcker och brukar leka att jag är en bibliotekarie här hemma).

Dagen efter selfie – en bild med ditt förtjusande bakfulle look (låter riktigt najs…).

Dags att sätta igång och fota nu allihop! Själv ska börja med helfies tror jag :) :) :)

Kommentera inlägget här :